اسپیلت
راهکارهای مدیریت مصرف برق
آگوست 4, 2020
استخدام حسابدار
سپتامبر 1, 2022

مشترکان پر مصرف

کنتور برق

کننور برق

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مصرف برق مشترکان خانگی استان در خردادماه ۱۳۷ هزار و ۷۲۹ مگاوات بوده که نسبت به اردیبهشت ماه امسال بیش از ۵۰ مگاوات رشد مصرف را نشان می دهد.

داوود راهزادی اظهار داشت: تعداد مشترکین خانگی پر مصرف در ساعات اوج بار در این استان ۱۲ هزار و ۶۰۰ مشترک از مجموع ۲۱۸ هزار و ۵۴۹ مشترک خانگی است.

وی افزود: از مجموع ۱۲ هزار و ۶۰۰ مشترک پرمصرف خانگی در این استان حدود ۹ هزار اشتراک مربوط به شهرستان های گرمسیری به ویژه  گچساران است.

 مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برق مصرفی مشترکان خانگی پرمصرف در استان کهگیلویه و بویراحمد در خردادماه امسال هشت هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است و نرخ مصرف برق هر اشتراک خانگی در یک ماه به طور متوسط ۲۱۰ کیلووات ساعت است.

راهزادی ابراز داشت: مشترکان پرمصرف برق تعرفه خانگی چهار برابر مشترک عادی برق مصرف می کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود ۲ هزار قرارداد با هدف تحقق برنامه های مدیریت مصرف میان کشاورزان و شرکت توزیع نیروی برق این استان منعقد شده است که سالانه به کشاورزانی که مفاد این تفاهم نامه را رعایت کنند، تشویقی هایی از سوی شرکت به آنها تعلق می گیرد.

مدیریت مصرف برق حوزه کشاورزی

راهزادی با یادآوری اینکه ۳ هزار و ۲۰۰ اشتراک تعرفه کشاورزی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد،از کشاورزان خواست تا برای انعقاد تفاهم نامه مدیریت مصرف برق و دریافت تشویقی به واحد مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به طور روزانه برق یکهزار و ۷۰۰ پمپ کشاورزی در استان با هدف مدیریت مصرف برق قطع می شود تا سبب پایداری بیشتر و نوسانات کمتر شبکه های برق شود.

راهزادی عنوان کرد: میزان مصرف برق این تعداد مشترک حدود ۱۰ مگاوات است و ساعات برق پمپ های کشاورزی در این استان به طور هماهنگ از ساعت ۱۲ تا ۱۶ عصر و از راه دور قطع می شود.

وی ابراز داشت: قطع برق این پمپ ها پس از بررسی میزان برق مصرفی آنها و یا در صورت خاموش نکردن پمپ ها در زمان اوج مصرف در سراسر استان صورت می گیرد.

راهزادی افزود:براساس تفاهم نامه شرکت برق و کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی چنانچه مشترکان برق تعرفه کشاورزی از ساعت ۱۲ تا ۱۶  اقدام به خاموش کردن پمپ چاه های آب خود کنند از پاداش مدیریت مصرف برق بهره مند خواهند شد.