برق
ضرورت مدیریت مصرف برق در تابستان
آگوست 3, 2020
کنتور برق
مشترکان پر مصرف
آگوست 4, 2020

راهکارهای مدیریت مصرف برق

اسپیلت

اسپیلت کولرگازی

کارشناسان می گویند:استفاده از کولرهای آبی به جای کولر گازی در مناطق سردسیری،تنظیم کولرهای آبی بر روی دور کند از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد است.

آنان معتقدند: دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ و۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

این کارشناسان از مشترکان می خواهند هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق از نظر متخصصان حوزه برق است

افزایش دما و نیاز به مصرف برق بیشتر

ارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین دمای هوا تابستان امسال نیم تا یک درجه سانتیگراد نسبت به پارسال افزایش خواهد یافت.

ولی بهره مند افزود: بیشترین گرمای هوا سال های گذشته به میزان ۵۰درجه ر گچساران و دمای تا ۴۷ درجه سانتیگراد درشهرستان بهمئی گزارش شده است.

وی بیان کرد: بیشترین دمای هوای شهرستان های سردسیری یاسوج و سی سخت در تابستان های سال های اخیر به ترتیب ۴۰ و ۳۷درجه در گزارش شده است.

افزایش مصرف برق در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد مصرف برق در مناطق مختلف این استان در خرداد و تیر امسال نگران کننده بوده است.

داود راهزادی اظهارداشت:کهگیلویه و بویراحمد به همراه سه استان و یک کلان شهر کشور از پُر مصرف کننده ترین استان های کشور در حوزه برق مصرفی است.

راهزادی افزود: استان های خراسان شمالی، سمنان، قزوین و کهگیلویه و بویراحمد به همراه کلان شهر مشهد در محدوده قرمز مصرف قرار دارند، 

وی میزان مصرف برق در این استان در ساعات اوج بار را ۳۸۰ مگاوات با رشد هشت درصدی مصرف بوده است. راهزادی اظهارداشت: شهرستان گچساران با ۱۴۵ مگاوات بالاترین میزان مصرف برق را در استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده است.

وی گفت: مشترکان برق در استان کهگیلویه و بویراحمد باید برای بازگشت به شرایط سبز مصرف برق خود را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند.

راهزای افزود:اگر مشترکان برق به مقوله مدیریت مصرف برق بی توجهی کنند امکان خاموشی برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی میزان مصرف مشترکان برق استان در ساعات اوج مصرف را حدود ۳۸۰ مگاوات ساعت عنوان کرد.

راهزادی اظهارداشت: برای مدیریت مصرف در این استان، روزانه باید ۳۳ مگاوات ساعت برق در استان مدیریت شود.

وی با اشاره بر اینکه پس از بررسی های فنی اشتراک های پرمصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد بخاطر اجرای طرح مدیریت مصرف برق قطع خواهد شد.

راهزادی از همه مشترکان برق اعم از تعرفه های خانگی، تجاری،کشاورزی، عمومی و صنعتی خواست در زمان اوج مصرف برق، برق مورد نیاز خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشترکان تعرفه های کشاورزی و صنعتی که با واحد مدیریت مصرف معاونت مشترکین این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند نیز درخواست می شود در زمان اوج بار مصرف اقدام به خاموش کردن کنتورهای خود کنند و در غیر این صورت به طور خودکار برق آنان از راه دور قطع می شود.

راهزادی افزود: برق تعرفه های کشاورزی و صنعتی که اکنون با این شرکت تفاهم نامه منعقد کرده اند بطور خودکار در چهار ساعت اوج مصرف برق قطع و بعد از اتمام این ساعات بصورت خودکار برق آنان وصل می شود.

وی با اظهار نگرانی خود از مصرف بی رویه برق در این استان، از قرارگرفتن این استان در محدوده قرمز مصرف برق کشور خبرداد.